כך תהפכו את סיפור חייכם לספר והרצאה
שמעוררים השראה
ומגדילים את מעגלי ההשפעה וההכנסה שלכם

מורן רובין
18 מאי, 2021

בעיני רבים ספר נתפס כמוצר לא רווחי ועוד עם החזר השקעה נוראי
ברוב המקרים זה בהחלט המצב.
שיטה משולבת מעמדי מכירה המוניים, באה לשים סוף לתופעה.

כך תהפכו ספר למוצר רווחי בלי לפשוט את הרגל ולהיתקע עם ארגזים של ספרים בבית .

אם בוער בך להפוך את הסיפור האישי שלך לספר והרצאה ולהגדיל את מעגלי ההשפעה וההכנסה שלך, אז כדאי לך לשמוע על השיטה המהפכנית הזו שמייצרת החזר השקעה מהיר ומוכרת כ- 300 ספרים עוד לפני שהספר הודפס.

נשמע מופרך? גם לנו.

יצאנו לבדוק עם מי שמלווה בהצלחה לעשות בדיוק כך וליווה למעלה מ- 600 אנשים בהפיכת הסיפור האישי שלהם לספר והרצאת השראה, שמעניקים מוטיבציה לאלפים.

איתם ישראלי, מוכר לרבים בארץ מתוכנית האח הגדול.
משנת 2016 איתם ישראלי עזר כבר למאות אנשים לממש את השליחות שלהם,
להגשים את עצמם, לעלות על הבמה, להוציא ספר ולהפיץ את הבשורה שלהם ברבים.

איתם ישראלי (צילום: עדי אדר)

איתם, האם אפשר באמת להפוך ספר למוצר רווחי בלי להיות סלב?

בהחלט כן.
יש לנו לקוחות שמכרו יותר מ- 5,000 עותקים מהספר שלהם בפחות משנה שזה מכובד ביותר.
ואם אני יגיד לך את השמות שלהם, סיכוי קלוש שתכירי מישהו מהם.

רגע, אז אם הם לא סלב בטח היו להם קשרים להיכנס לרשתות הספרים, נכון?

הנה זה הגיע, המיתוס הזה של חנויות הספרים
רוצה שאנפץ לך את המיתוס השקרי הזה?

מה מיתוס בזה?

אסביר לך, הוצאות רבות מוכרות את החלום הזה להיכנס לרשתות הספרים כמו סטימצקי וצומת ספרים,
ואני מכיר אישית מנטורים ומפורסמים שנכנסו לחנויות הספרים הללו ולא מכרו אפילו ספר אחד דרכם.

איך אתה מסביר זאת?

צריך להכיר את שיטת העבודה של חנויות הספרים בשביל זה.
תראי, בכניסה לחנות מפוזרים שולחנות כח
הם נקראים כך כי דרכם מוכרים הכי הרבה ספרים.
אגב, הסיבה לכך היא שבשונה ממדפי הספרים בחנות בהם רואים רק חלק צר מהספר,
על שולחנות הכח רואים את כל הכריכה הקדמית עם התמונה והכותרת,
מה שמגרה הרבה יותר את המבקרים שמתעכבים במבטם על הספר ואפילו לוקחים אותו בידיהם, הופכים בו וקוראים קצת.
מכיוון שכמות הספרים שניתן לשים על השולחנות הללו מצומצם ביותר,
ספר חדש יקבל שבועיים – שלושה מקום בשולחן ואם הוא לא נמכר, אז הוא עובר למדף האחורי לעוד חצי שנה שבה אם מישהו לא בא וביקש ספציפית את הספר, אף אחד לא יודע בכלל שהוא שם.
לאחר התקופה הזו בלי אף מכירה, שולחים אליך את הארגז הספרים חזרה
וכאן מסתיים החלום של רבים למכור את הספר שלהם ברשתות הספרים.

אוקיי, נכנעתי! איך מוכרים בכמויות בלי החנויות ובכלל מצליחים להפוך זאת לעסק רווחי?

שאלה מעולה!!
אנחנו מדברים על משהו יותר רחב מסתם רק להוציא ספר.
יש שלושה מרכיבים לנוסחא הזו כדי שהספר יימכר ויהפוך למוצר רווחי.
המרכיב הראשון: הספר שלך חייב למכור אותך.
כלומר שהספר כתוב נכון, הקורא מתחבר אלינו ורוצה עוד מאתנו.
הוא רוצה עוד מהתובנות, הכלים, המוטיבציה וההשראה שהענקת לו.
ואם שזרנו בספר את המומחיות שלך והשירותים שיש לך להציע,
אז 2/3 אחוז מכל מי שקרא את הספר יגיע לרכוש ממך מוצר פרימיום, אפילו בחמשת אלפים ש"ח ויותר.
רבים לא מנצלים את הספר שלהם להזרים לקוחות לעסק ומשאירים כסף גדול על הרצפה.
וממש חבל, אלו הם לקוחות מעולים שממש מכירים אותך ורוצים לקבל עוד ממך.
ואם את שואלת מה הסכומים שאנחנו מדברים עליהם כאן?
אז מדובר על עשרות אלפי שקלים.
יש לנו לקוחות שהאסטרטגיה שלהם זה לחלק כמה שיותר ספרים ואפילו "בחינם" כי הם יודעים שמכל 500 אנשים שקראו את הספר שלהם כ-15 יקנו מהם שירות או מוצר פרימיום שיכניס להם במצטבר בן 50 ל- 75 אלף ש"ח מכלל העסקאות ובמקרים רבים אף יותר ולכן, משתלם להם לחלק חינם את הספרים שלהם כי זה מביא להם לקוחות חמים במיוחד.

(כמובן , אם הספר נכתב בהתאם).

אני מתחילה להבין את הכיוון, מה המרכיב השני?

המרכיב השני הוא מעמד המכירה הטוב ביותר לספר.
מניסיוני ומניסיונם של מאות מלקוחותינו הרצאה היא מעמד מכירה החזק ביותר שיש לספר.
אם ואני מדגיש אם ההרצאה טובה, עוצמתית, מרגשת ומעוררת השראה,
אז הקהל המרוגש פשוט רוצה עוד ממך.
רוצה להמשיך את הטוב הזה, רוצה לקחת אותך הביתה.
ומה יותר טוב מהספר שלך בשביל כך?
באחד הכנסים שהשתתפתי, הירצה אתי אחד מהמרצים שליוויתי
וכשנכנסתי לשמוע את הרצאתו, הוא בדיוק סיים אותה ועשה את המכירה של הספר כפי שאני מלמד…
זאת הייתה אחת המכירות הראשונות שלו ממש לאחר שהספר יצא
והתוצאה הייתה 37 מכירות של הספר מתוך קהל של 120 אנשים שזה ממש יפה.
עכשיו החישוב הוא פשוט,
הרצאה 1 או 2 בשבוע,
ממוצע של 50 או 100 אנשים בקהל,
ולמכור ל- 20 אחוזים מהאנשים בקהל זה משהו סביר
אז בשנה מדובר על בין 500 ל- 1000 מכירות של הספר שלך
מכאן נשאר רק לשפר את היכולת שלך למכור ליותר אנשים בקהל ומנסיוני, אפשר להגיע לתוצאות יוצאות דופן.

אז מה זה תוצאות יוצאות דופן?

יש לנו לקוח שבקהל של 100 אנשים מכר 200 ספרים!!
כן. זה מקרה קצת קיצוני אך הוא הגיע עם שני ספרים שונים ומכר שני ספרים לכל אחד.
האמת שכאן הוא השתמש בטכניקה של מכירה מוקדמת ומכר את הספרים מראש עם ההרצאה

אגב, ככל שהחברה גדולה יותר, העסקה יכולה גדולה הרבה יותר.

אותו לקוח באותה שיטה, מכר 6,000 ספרים מראש בעסקה אחת לחברה בה הגיע להרצות.

הסיבה שאני מספר זאת היא לא כדי לעשות רושם, אלא להותיר את הרושם שזה אפשרי.
אפשרי למכור בכמויות בהרצאות,
אפשרי לקבל תשלום גם מההרצאה וגם על הספרים
ואפשרי להגיע לספר רב מכר בלי להיכנס לרשתות הספרים.

"הרצאה היא מעמד המכירה הטוב ביותר" איתם ישראלי בהרצאה בבית ציוני אמריקה

אוקיי, זה נשמע מעולה אבל רק אם ההרצאה שלך באמת מהפנטת...

כן, זה נכון.
ההרצאה צריכה להיות סוחפת ומרתקת. אחרת זה לא יעבוד.
בשביל זה הכנתי לכם סרטון על 7 טעויות נפוצות שגורמות לקהל לאבד ענין בך ולחזור להתעסק בטלפון.

וכמובן, אפשר לפנות אלינו כדי להפוך את הסיפור האישי להרצאת השראה.

אוקיי, עם הטיפים האלה זה נשמע כבר יותר מציאותי, אז מה המרכיב השלישי?

המרכיב השלישי והמנצח הוא החזר השקעה מהיר
זה הדובדבן שבקצפת, כאן ניתן להחזיר את כל ההשקעה בספר או חצי ממנה תוך 45 יום,
להזרים כ- 300 לקוחות חדשים לעסק
ולמכור יותר מ- 300 ספרים עוד לפני שהספר הודפס.

נשמע מוגזם ממש והאמת איתם, גם קצת לא אמין.

כן, אני יכול לתאר לעצמי.
ישנם אלפים בישראל שלא מצליחים למכור את הספרים שלהם ותקועים עם ארגזים בבית וזה מאוד מתסכל, אך את מוזמנת לבדוק אותי.
קוראים לזה גיוס המונים.
פשוט לכתוב בגוגל מערכת גיוס המונים ולראות בעיניים את כל מאות האנשים שמכרו את הספרים שלהם עוד לפני שהם הודפסו והרוויחו עשרות אלפי שקלים מכך.
עד שתעשו גוגל ותראו זאת בעיניכם, למי שרוצה לעשות זאת לבד למרות שאני ממש לא ממליץ.
אם כבר כותבים ספר חודשים רבים ומשקיעים 50 אלף ₪ בממוצע להוצאת הספר, אז ממליץ לעשות זאת בצורה המקצועית ביותר שתהפוך זאת לספר רווחי, אספר על 6 נקודות חולשה בתהליך הזה:

    1. הספר חייב להיות כתוב בצורה פשוטה כאילו אנחנו מדברים עם חבר.
      הקורא חיב להתחבר אליך, אחרת אין סיכוי שהוא ירצה להמשיך איתך
      כאן המשפט: "הפשוט מנצח" פוגע בול.
    2. דרך סיפורי מקרה בספר לספר על ההצלחה שלך עם הלקוחות
      לאחר שחיברנו את הקורא אליך דרך סיפורי המקרה, אנחנו ממתגים אותך כמומחה בתחומך.
      סיפורי מקרה של לקוחות הם שיטה נפלאה לספר על המוצרים והשירותים המוצלחים שלך בלי למכור או יותר נכון, בלי שהקהל ירגיש שמוכרים לו.
    3. ההרצאה, כמו הספר חייבת לרגש ולהיות טובה בעד עצמה
      כמה שיותר רגש והשראה, כך יותר מכירות בסוף ההרצאה
      כמובן כמה שההרצאה יותר טובה כך יזמינו אותה יותר ויהיו מוכנים לשלם עליה הרבה יותר.
    4. מכירה רכה לאורך ההרצאה
      הקהל צריך להגיע לרגע המכירה בסוף ההרצאה כשהוא כבר שמע על הספר,
      רוצה לקנות אותו ויודע על מה הספר אז המכירות עולות פלאים כלומר, עליך להזכיר את הספר לפחות פעמיים – שלוש לאורך ההרצאה.
    5. תכנון מדוקדק של גיוס ההמונים
      מעבר להפקת הסרטון, כתיבת התכנים השיווקיים, לוחות הזמנים
      בחירת המתנות כאן היא קריטית ויכולה להשפיע על הצלחת הגיוס.
      רק על כך ניתן לכתוב כתבה שלמה.
    6. לבד זה הכי קשה
      מי שניסה לבד יודע על מה אני מדבר.
      ההתמדה לאורך כל כך הרבה זמן, ההתמודדות עם האתגרים בדרך ויש הרבה!
      אי הוודאות לגבי הצעד הבא, חוסר האונים מה עושים כשזה לא עובד ועוד כל כך הרבה…

      זאת הנקודה הבעייתית ביותר, את האחרות ניתן לשפר תוך כדי,
      כאן אנשים רבים ואולי גם מאלה שקורא אותנו כעת פשוט מרימים ידיים ומוותרים.

ציפור קטנה לחשה לי שאתה גם הבעלים של dream-starter, מערכת לגיוס המונים

כן זה נכון.
לאחר נסיון של כמה מלקוחותינו במערכות הקונבנציונליות, זיהינו מספר נקודות קריטיות להצלחת הקמפיין לדוגמא: הצורך ברישום למערכת כדי לתמוך בפרויקט שפוגע באחוז התומכים שלא מעוניינים בתהליך הרשמה או למשל: אין אפשרות להשתמש באפליקציות תשלום מהירות כמו ביט או פייבוקס, מה שמכניס לנו 20% מכלל סכומי הגיוס.
בגלל שהמטרה שלי היא הצלחת הגיוס ולא הרווח ממערכת הגיוס, בנינו את המערכת הזו שתספק מענה מיטבי ללקוחותינו.

נשמע שיש עוד הרבה מה ללמוד מהנסיון שלך, אפשר להיעזר בך בתהליך הזה?

כמובן, אפשר ליצור אתי קשר דרך הטופס כאן לשיחת היכרות ראשונית וללא עלות

או להתחיל אתי שחה בוואטספפ